Prázdny
0,00 €
 
Mediácia v rodinnom podnikaní

Mediácia v rodinnom podnikaní

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2025
Mediácia ako vlajková loď alternatívnych riešení sporov podáva pomocnú ruku pri riešení špecifických tenzií a turbulencií, ktoré prináša rodinné podnikanie. Rodinné a firemné systémy sa totiž rozvíjajú odlišne a navzájom si konkurujú z pohľadu spravodlivosti. V rodinách by mala vládnuť rovnosť, inkluzívnosť ...
Naša cena knihy: 18,90 €
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 238
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 148x210 mm
Hmotnosť: 322 g
Jazyk: SK Slovenský
EAN: 9788097350673
Rok vydania: 2025
Žáner: Ekonomika, právo
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Tinkine sviatočné recepty
Tinka Karmažín
47,80 €
Uzavřený obchodní stát
Johann Gottlieb Fichte
6,96 €
Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen CD
Dorothea Lévy-Hillerich
14,81 €
Nyxia Nespoutaná
Reintgen
18,75 €
O knihe
Mediácia ako vlajková loď alternatívnych riešení sporov podáva pomocnú ruku pri riešení špecifických tenzií a turbulencií, ktoré prináša rodinné podnikanie. Rodinné a firemné systémy sa totiž rozvíjajú odlišne a navzájom si konkurujú z pohľadu spravodlivosti. V rodinách by mala vládnuť rovnosť, inkluzívnosť či starostlivosť a pojmy ako korektnosť alebo férovosť sa zvyčajne definujú tak, že všetci členovia dostávajú rôzne benefity rovným dielom. Podniky sa zasa riadia zásluhovosťou, selektivitou, subordináciou a akcentujú zisk, výkon, kompetenciu, zodpovednosť. Vybalansovanie týchto pozícií je výzvou, okrem iného, pre mediátora, rovnako ako jeho možná intervencia pri otázkach nástupníctva a generačnej výmeny. Prichádza totiž čas, kedy sa aj na Slovensku generácia baby boomerov, úspešných podnikateľov zo začiatku 90. rokov postupne dostávajú do seniorského veku a vzniká problém AKO a hlavne KOMU odovzdať svoj biznis. Podľa odhadov viacerých inštitúcií a podnikateľských združení majú na Slovensku rodinné firmy asi sedemdesiatpercentný podiel na celkovom biznise, ale asi len každá štvrtá má vyriešenú otázku generačnej výmeny a nástupníctva. Publikácia je určená nielen mediátorom a rodinným podnikateľom ako možným 'laickým' mediátorom, ale aj reprezentantom spolupracujúcich profesií (advokáti, psychológovia, ekonómovia, kouči...), ktorí asistujú rodinným podnikateľom pri zvládaní naznačených problémových situácií.