Prázdny
0,00 €
 
-16 %
Scratch starter - programovanie pre deti

Scratch starter - programovanie pre deti

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 05.09.2017
V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať ...
Bežná cena knihy: 14,99 €
Naša cena knihy: 12,59 €
Ušetríte: 16 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 171
Rozmer: mm
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788097267605
Rok vydania: 2017
Žáner: Náučná literatúra (do 10 r)
Typ: Paperback
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Nekonvenčné metódy obrábania
Anna Mičietová
19,88 €
Alles klar 3a+b - metodika
Luniewska a kolektiv Krystyna
16,44 €
Iva Bittová: Zvon
Iva Bittová
16,39 €
DOMINO DZUNGLA
autor neuvedený
0,00 €
Klub rozkoše
June Pla
17,90 €
Skinheadi
King John
11,33 €
O knihe
V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice. Prostredie Scratch je vy´borny´ nástroj pre deti, ktory´ rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometricky´ch útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iny´ch, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšeny´ch kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Taky´to spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná vy´hoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň ry´chlo zvyknú. Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupny´m prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry. Materiály sú navrhnuté taky´m spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Vy´stupom každej kapitoly je program. Učebny´ proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú cely´m kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom. Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotny´m hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivy´m témam. O AUTOROVI Ľuboš Jaroš je absolventom učiteľstva matematiky v kombinácii s informatikou na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Venuje sa hlavne didaktike a programovaniu s deťmi a je aj lektorom rôznych zaujímavy´ch krúžkov programovania a táborov v Learn2Code. Prostredie Scratch je jeho obľúbeny´m nástrojom pri programovaní s deťmi. Už počas štúdia začal s doučovaním svojich spolužiakov a neskôr pokračoval navrhnutím softvéru pre deti, či tvorením učebny´ch materiálov. V súčasnosti sa podieľa na realizácii projektu KidsCodr, ktorého cieľom je tvorba koncepčny´ch vzdelávacích materiálov zamerany´ch na rozvoj algoritmického myslenia a základny´ch princípov programovania pre deti. Veľa svojho pracovného, ale aj voľného času venuje práci s deťmi, a preto sa rozhodol prispieť aj on svojimi znalosťami a vo veľkej miere pomohol zostaviť túto knihu.