Osobnostné charakteristiky manažéra v kontexte sociálnej kompetencie
Dátum vydania: 2012
Ako každá ľudská činnosť aj práca manažéra má sociálny charakter a význam. Už dávno sa preukázalo, že pre úspech organizácie je dôležitá nielen odborná, technická kvalita pracovníkov, ale aj ich schopnosť a ochota vstupovať a pozitívne pôsobiť v medziľudskej sfére. Veľmi úspešní pracovníci sa vyznačujú schopnosťou ...
Detaily o knihe
Počet strán: 180
Rozmer: mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788374905138
Rok vydania: 2012
Žáner: Učebnice, monografie, slovníky
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
Ako každá ľudská činnosť aj práca manažéra má sociálny charakter a význam. Už dávno sa preukázalo, že pre úspech organizácie je dôležitá nielen odborná, technická kvalita pracovníkov, ale aj ich schopnosť a ochota vstupovať a pozitívne pôsobiť v medziľudskej sfére. Veľmi úspešní pracovníci sa vyznačujú schopnosťou vychádzať s ľuďmi a efektívne s nimi spolupracovať. Na pracovisku je to najmä manažér, ktorý svojim správaním ovplyvňuje ostatných ľudí, aby sa prostredníctvom nich dosiahol určitý výsledok. Na túto koordináciu sa vyžadujú isté schopnosti potrebné pre prácu s ľuďmi, ktoré sa označujú ako sociálna kompetencia. Práve táto manažérova schopnosť vedieť dobre vychádzať s ľuďmi je predmetom nášho záujmu. Je to jednak zameranie na osobnostné vlastnosti ako i na prejavené správanie voči iným, najmä podriadeným. Princíp, podľa ktorého sa manažér správa, je jeho charakter, ktorý vychádza z hodnôt. Avšak skutočnosť je taká, že v práci manažéra je nedocenený význam etiky. Táto problematika je tiež predmetom nášho záujmu. Ako osobnosť manažéra súvisí s jeho sociálnou interakciou a s morálkou, ktorá oba tieto články zastrešuje a dáva jej celkový kontext?